5 beteenden som kan göra dig mer framgångsrik på jobbet

5 beteenden som kan göra dig mer framgångsrik på jobbet

15/01/2021 /   Artikel

Det diskuteras mycket om vad som gör en person framgångsrik. Vissa säger att det är människorna du känner eller ditt nätverk. Andra säger att det handlar om hur du organiserar din dag och dina prioriteringar. Andra säger att det är medfödda personlighetsegenskaper.

Alla de saker som anges ovan är extremt viktiga. Och vi ville veta vad som verkligen skapar storhet hos människor - där deras arbete är så bra att de vinner utmärkelser för det.

Vår forskning visar att om du gör dessa fem saker är det troligt att du uppnår storhet.


1) Du nöjer dig inte med genomsnittet. Du är den typen som konsekvent letar efter nya sätt att lösa ett problem eller självförbättra. Du sitter inte still. Du lägger passionerat till eller subtraherar något från produkter, processer eller procedurer för att göra dem bättre. Du tweak. Du tippar. Och du är helt övertygad om att du kan förbättra något. Faktum är att forskningen visar att arbete anses vara tre gånger viktigare om något har ändrats - något läggs till eller något tas bort


2) Du ställer spelförändrande frågor. Om du är den nyfikna typen som alltid utmanar status-quo genom att ställa frågor som Varför gör vi inte ...? Vad händer om vi tittar på detta annorlunda? Tänk om… då är du förmodligen avsedd för storhet. Det är ingen tillfällighet att utmanande frågor är byggstenarna för stort arbete. Faktum är att 88% av de människor som vinner utmärkelser för sitt arbete startar projekt genom att ställa en väldigt enkel men ändrande fråga: Vilken skillnad kan jag göra som andra skulle älska? Du kan läsa forskningen här.


3) Du är villig att se igenom det till slutet. Kalla det gumptid eller envishet eller grus. Människor som är avsedda för storhet vet exakt när de ska sluta - bara när de har lyckats. Du har tålamod att se igenom något till slutet. Du förblir fokuserad och dedikerad för att uppnå ett resultat. Och även under tuffa tider tror du 100% att ett genombrott är runt hörnet. Faktum är att 90% av det arbete som vinner utmärkelser involverar anställda som förblir involverade i ett projekt från genomförande till slutförande.


4) Du måste se att ditt arbete tas emot. Glöm ödmjukhet eller gömma sig i bakgrunden. Människor som vill ha storhet vill se hur mottagarna av sitt arbete reagerar på det - vare sig det är en chef, en kollega eller en kund. Och de jagar inte ett boost till sitt ego. Istället letar de efter ledtrådar om hur de kontinuerligt kan förbättras. Om de producerar produkter vill de se hur en person använder det och reagerar på det. Om de skapar processer vill de se om det förbättrar eller komplicerar mottagarens liv eller arbete. Faktum är att vår forskning visar att anställda som ser hur deras arbete tas emot är sjutton gånger mer

benägna att brinna för sitt arbete.


5) Du ber om hjälp och input ... från dunkla källor. Det låter kanske konstigt, men den här aspekten av vår forskning sprängde oss. Människor som vinner utmärkelser för sitt arbete gör något som är svårt för många av oss att föreställa oss - de söker input, idéer och hjälp från människor som inte har någon koppling till sitt arbete. Konstigt, eller hur? Men överväga detta. Prisbelönta arbetare vill hitta olika och till och med motsatta perspektiv på sina idéer. Vi fann faktiskt att 72% av de prisbelönta arbetarna pratar med och frågar åsikter om människor som inte befinner sig i sin inre krets. Känns något av ovanstående bekant? I så fall är du på rätt väg och avsedd för storhet på jobbet trots att du inte insett det. Men om ingen av dessa känner sig bekant utmanar vi dig att prova några. Se vad som händer. Och när du får resultat.